Codie Sanchez je žurnalistka a expertka vo finančníctve, ktorá svojich prvých 10 miliónov zarobila skôr, než dovŕšila 30. To však nie je všetko.
Je inšpiratívna aj mnohými inými spôsobmi: a to je dôvod, prečo ti ju dnes predstavíme v špeciálnej #RoleModel edition.
Začala ako novinárka, dokonca za svoju prácu získala aj cenu Roberta F. Kennedyho. Pôsobila v Juareze, v Mexiku, a písala o hrôzach, ktoré sa v tomto regióne diali. Vraždenie, mrzačenie… obchodovanie s bielym mäsom, ktoré zničilo osudy tisíckam žien.Toto všetko sprevádzala a mnohokrát aj zapríčiňovala chudoba.
Po istom čase si však Codie uvedomila, že už viac nechce písať o týchto príbehoch. Jej vlastnými slovami: chcela ich meniť.
Ako postupovala? Vedela, že kameňom úrazu v týchto regiónoch je chudoba. A vedela aj to, že bohatí ľudia držia v rukách moc. Z toho všetkého jej vychádzala jediná logická vec: zamestnať sa vo finančníctve. Prácou v tomto sektore, investovaním a podnikaním sa postupne naučila, ako zarábať peniaze a pohybovať sa na trhu. A teraz učí ostatných to isté.
Ja som na ňu prvýkrát narazila na Instagrame, pod profilom @codiesanchez. Mala som jej plný feed, no aj tak mi trvalo asi dva mesiace, kým som z jej postov zistila, kto je a o čo jej vlastne ide.
Codie totiž nehovorí krátke motivačné frázy, o tom, ako treba tvrdo pracovať, nevzdávať sa… poprípade investovať do akcií, čo sú dva tipy business rád, ktoré človek väčšinou nájde.
Hovorí o tom, ako si krok-za-krokom vybudovať nízko-rizikovú cestu k finančnej nezávislosti.
Jej motto? Takzvané “nudné podniky.”
Veľa ľudí začína start-upy. Nové biznisy. Čísla však ukazujú, že drvivá väčšina start-upov eventuálne skrachuje. Okolo 94%. Hack? Kúpiť podnik, ktorý už existuje.
“Nudný” podnik, ktorý má stálu klientelu, vybudovanú značku a nevyjde z biznisu už len preto, lebo ho ľudia potrebujú. Napríklad automaty na jedlo, autoumyvárne, prenájom skladných priestorov, automaty na jedlo a práčovne.
Tieto podniky - najmä, ak ich človek preberie po niekom, kto ide do dôchodku - mávajú veľký potenciál na modernizovanie a škálovateľnosť.
Ako sa však na niečo také dajú zohnať peniaze? Ako to rozbehnúť? Ako nájsť vybavenie, nájsť ľudí a nájsť vôbec podnik, ktorý sa oplatí kúpiť?
Tu vstupuje do hry Contrarian Thinking, kde Codie všetky tieto veci rozoberá.
Čo je to Contrarian Thinking? Má tri časti.
Edukačné médiá - úplne zadarmo
Comments